အဂၤဝိဇၨာေဗဒင္ပညာ
အဂၤ၀ိဇၨာ
က်မ္းရင္းလကၤာႀကီး (ဆရာေတာ္ႀကီး ခင္ႀကီးေဖ်ာ္)
(၁) အဂၤ၀ိဇၨာ နည္းက်ယ္စြာကို၊ေသခ်ာမွတ္စြဲ ေကာက္ယူခြဲေသာ္….
(၂) အိုင္ထဲျမေ႐ႊေငြ ၊ ႀကံပါလူ႕အေသြ ၊
ဆင္ရန္သူနဲ႔ေ၀း ၊ေလသဲကၽြန္းေဆာင္ျမဴး
ေပ်ာ္ၾကဴးဧလွည္႔ႏုိင္ သာလွဳိင္ဆင္ၾကလန္း
၊နန္းေအာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕သာ ။
(၃) လိုရာၿဂိဳဟ္ရင္းကပ္ ၊ဓာတ္မွန္ကိုထုတ္ ၊
မိတ္လည္းအုပ္ ၊ဓာတ္ထုတ္မိတ္ကိုစီး၊မိတ္ႀကီးဓာတ္ကိုမံ။
(၆) သူရဇၹက စ၍စဥ္စီ ႐ွစ္ခါညီ ႐ွစ္လီၿဂိဳဟ္ေပါင္းျပ
ရာသီဆယ္႔ႏွစ္၀ သခၤ်ာယူ၍ဆ။
(၇) ေအာင္လံေတဇ၊သက်မွီအံုး ၊နႏၵိေသနထံုး။
(၈) ၀ိကလ်ာ၊၀ိဇၹာေနယ်၊အညမည၊ခါနိစၥ၊ ထိၾကဓာတ္ပစၥည္း။
(၉) အညမညံ ၊မဆက္ဆံ၊ပိတၱံ၀ိဧက။
(၁၀) သူ႕ကိုႏုိင္လို ဆကိုခို လိုရာေဆးေဖၚသံုး။
(၁၁) ထန္းအုန္းဂ်ဳတ္ဇီး၊ ၀ါမံုသီး၊
ေဆးႀကီးသႏၷိဌာ၊ႏုိင္ရာဓာတ္ႏွင္႔သတ္။
(၁၂) ေတာင္သူအမွတ္ လုပ္ရပ္ကိန္းခ်ဴ ၊ဓာတ္တူ နံတူ
၊ေဆးကိုယူ။
(၁၃) ကက္ကင္းေသ႐ွင္သူ၊ ထက္ေအာက္ျပန္လွန္ကူ၊နံတူသတ္ကအေသရ။
(၁၄) နံလြဲၾကမူ အ႐ွင္ယူ ေဟာသူမွီခို႐ုံ။
(၁၅) ဂဠဳန္ပုန္းခိုက္၊ပုတ္သင္မိုက္၊ကိုက္ေလ ၂
ပါးေသ။
(၁၆) ျခေသၤံ႔ေဟာက္ဟန္ ဆင္ေ၀ွ႕ျပန္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး
ကံကတၱားျခား၍ ထက္ေအာက္သာ။
(၁၇) ကတၱား႐ွိရာ ကံမလာႏွင္႔ နာမ္မွာထက္ေပ
႐ုပ္လယ္ေန၊မေဇၥ်ကံဟုမွတ္ ကတၱားေအာက္ၿဂိဳဟ္
ၿမဲမွတ္ဆို။
(၁၈) မိတ္လိုျပန္ရာ ၊ဥသာစိန္ပန္း၊ ဒန္းလွကို႐ွာ ။
(၁၉) ခိုက္ရန္မွာကား ဓမၼေသာက အင္း၀ရာဇာ
မယွဥ္ရာတည္း။
(၂၀) ဓာတ္လာသေဘာ အေႏၱာဂေဗၻ စေရ၀ံေသ။
(၂၁) ဦးေ၀စံကူး ၊ ေရဗူးေတာသူ၊ ရန္မူလည္းဆို၊
ဦးၫိုေခမာ၊ သုတေ၀ရီ၊ရန္မွီၿမဲေ႐ွာင္။
(၂၂) ေအာင္ပကုလား၊ ေဆြသားေနာင္ရင္း၊
မိတ္သြင္းၿပီးခါ၊ေဆာင္သင္႔ရာ၏။
(၂၃) ေဆာင္ရာသင္႔လွ်င္၊သံေယာဇဥ္ကိုမယွဥ္ေစရာ။
(၂၄) မီးမွာကားေျမ၊ ေရႏွင္႔ေလ၊
မိတ္ေဆြမစပ္၊ပိဋိကတ္။
(၂၅)
မီးဓာတ္ႏွင္႔ေလ၊ေျမႏွင္႔ေရ၊မိတ္ေဆြေတာ္ၾက၊သဟာယ။
(၂၆) လမ္းျပစဥ္သာ၊ေ႐ွာင္ၾကဥ္ခြာ၊ေ၀းစြာသူရဇၨ။
(၂၇) သစ္ဆိမ္႔ပန္းရ၊သူရဇၨ၊ေေနထေကာင္းႁကြယ္ရန္။
(၂၈) ေ၀းသူပင္ျပန္ရ၊နီးလြယ္ေအာင္ႀကံဆ။
(၂၉)
မင္းကုသကိုေဆာင္မွေကာင္းလင္႔ရာ၊ေစတိယကိုေ႐ွာင္မွ ေၾကာင္းသင္႔စြာ။
(၃၀) ေအာက္မွာနင္းၾကမ္း၊ထက္ေဆာင္ပန္း၊
တခန္းယူမွီးၾက။
(၃၁) က-င
ငါးမွာ၊စႃႏၵာ၊သီလာေျမဓာတ္ဖို၊႐ွမ္းအငန္ဟုဆို။
(၃၃) စ-ည ေဘာမ ၊ပၪၥာစ၊ေလေျမဓာတ္ဖိုရ၊တလိုင္း အခါးပ။
(၃၄) ဋ-န ေသာရီ ၊ဤဆယ္လီ၊မီးေတာက္ဓာတ္မ၊ကုလားအခ်ဥ္ရ။
(၃၅) ယ-ရ
ႏွစ္ခု၊ရာဟုေလမုန္တိုင္း၊အ႐ုိင္းဓာတ္မ၊ယိုးဒယားအဖန္ရ။
(၃၆) လ-၀ ႏွစ္ဦး
၊ဗုဒၶဟူးဓာတ္ဖို၊ေရသီတာဟုဆို၊မ်ဳိးကိုကတူး၊ေရာေႏွာပူး။
(၃၇) သံုးဦး သ- ဟ- ဠ၊ေသာၾကာေရငန္ပ၊ဓာတ္မသက္ကသည္း
ႀကိဳက္လည္းခ်ဳိသာ။
(၃၈) အ-အာ သရ ႐ွစ္ဌာန၊သူရဇၨ ေန႔စြဲ၊
မီးခဲဓာတ္ဖို၊ဂၽြန္းအစပ္ဟုဆို။
(၃၉) ေဟာလိုၾကျပန္၊
ေဆးေပးရန္၊လုပ္ရပ္အႀကံ၊သိဒၶိႏွံ၊စစ္ထိုးခိုက္ရန္၊႐ွဳံးႏုိင္တန္၊ယၾတာ႐ုပ္နာမ္
က်ိန္းေျချပန္၊အင္းမူစီမံ၊ၿဂိဳဟ္လင္႔ၾကံ၍၊ဂဏန္းမွန္ျပ၊ေကာက္ယူဆေလာ႔။
(၄၀) အညမညံ စိတ္ေ၀ဖန္ ၀ိဇၨာမယံ ေဇာ္ဂ်ီပ်ံ
ရေသ႔႐ွင္မြန္ ေလာကီစ်ာန္ ေခမာအမတံ ျပည္နိဗၺာန္
ေရာက္လိမ္႔ဧကန္ မဂ္အလြန္ဖိုလ္မြန္ရလြယ္ႀကိဳး
တိုး၍သာႀကံၾကေစေလကုန္။ ။
( က်မ္းရင္းလကၤာႀကီးၿပီး၏)
႐ွင္းလင္းခ်က္
အမွတ္(၁၈) ၊(၂၀) ၊(၂၂) ႏွင္႔ (၃) တို႕
ကိုအရက်က္လိုက္ပါ။ဤအခ်က္မ်ားမွ အမွတ္(၂)ျဖစ္လာတာပါ။
ဥပမာ။ ။အမွတ္(၃)မွ……
လိုရာၿဂိဳဟ္ရင္းကပ္……..လိုရာၿဂိဳဟ္ရင္း သည္ ၁ေႏြ
ဆိုပါစို႔ ။ (အိုင္)
ဓာတ္မွန္ကိုထုတ္……….၁ေႏြ ၏ ဓာတ္သည္ 0ေန ျဖစ္သည္ ။
(ထဲ) အေႏၱာ
မိတ္လည္းအုပ္…………. ၁ေႏြ ၏ မိတ္သည္ ၅ေတး ျဖစ္သည္။
(ျမ) ေအာင္ပ
ဓာတ္ထုတ္မိတ္ကိုစီး……0ေန ၏ မိတ္သည္ ၄ဟူး ျဖစ္သည္ ။
(ေ႐ႊ) ေတာ္ရင္း
မိတ္ႀကီးဓာတ္ကိုမံ……….၅ေတး ၏ ဓာတ္သည္ ၂လာ ျဖစ္သည္ ။
(ေငြ) ဂေဗၻ
လိုရာၿဂိဳဟ္ရင္းကပ္……..လိုရာၿဂိဳဟ္ရင္း သည္ ၂လာ
ဆိုပါစို႔ ။ (ႀကံ)
ဓာတ္မွန္ကိုထုတ္……….၂လာ ၏ ဓာတ္သည္ ၅ေတး ျဖစ္သည္ ။
(ပါ) ဂေဗၻ
မိတ္လည္းအုပ္…………. ၂လာ ၏ မိတ္သည္ ၄ဟူး ျဖစ္သည္။
(လူ႕) ကုလား
ဓာတ္ထုတ္မိတ္ကိုစီး……၅ေတး ၏ မိတ္သည္ ၁ေႏြ ျဖစ္သည္ ။
(အ) ေအာင္ပ
မိတ္ႀကီးဓာတ္ကိုမံ……….၄ဟူး ၏ ဓာတ္သည္ ၆ၾကာ ျဖစ္သည္
။ (ေသြ) ၀ံေသ
ထုိနည္းတူစြာ……ဆင္(၃ဂါ) ၊ရန္(၄ဟူး) ၊သူ(၆ၾကာ)
၊နဲ႕(0ေန) ၊ေ၀း (၄ဟူး) ။……စသည္ျဖင္႔ ႀကံဆယူပါ။
အဂၤ၀ိဇၨာတိုင္မ်ား ႏွင္႔ပတ္သက္၍ အမွတ္(၅)ႏွင္႔(၆)ကို နားလည္ရမည္။
အမွတ္(၅)မွ သူရဇၹ ႏွင္႔
ေသာၾကထက္ေအာက္ ခရားေဇာက္ ဆိုသည္မွာ ……..
ဆပြတ္လကၤာျဖစ္ေသာ………..
သူရဇၨ(၁ေႏြ) ၊ ေသာၾက (၆ၾကာ ) ၊ ဗုဒၶ (၄ဟူး) ၊ စေႃႏၵာ (၂လာ) ၊ ေသာရီ (၀ေန) ၊ ဂု႐ု (၅ေတး) ၊ ေဘာမ(၃ဂါ)ကိုဆိုလိုပါသည္။
အထက္ပါလကၤကာကို က႐ြတ္ကင္းေလွ်ာက္ က်က္မွတ္ပါ။
ေအာက္ပါအတိုင္းလည္းအလြယ္မွတ္ႏုိင္သည္။
တ ပည္႔ စာ အံ သီ လ ခံ၊ ( ၀ေန ၅ေတး ၃ဂါ ၁ေႏြ ၆ၾကာ
၄ဟူး ၂လာ )
ခရားေဇာက္ ဆိုသည္မွာ အလယ္မွအစျပဳ၍ အေပၚတစ္လံုး
ေအာက္တစ္လံုးခ်ရေသာတိုင္
ကိုဆိုလိုသည္။
၅ ပည္႔
|
ဂု႐ု
|
၂ ခံ
|
စေႃႏၵာ
|
၆ သီ
|
ေသာၾက
|
အစ ၁
အံ
|
သူရဇၹ
|
၄ လ
|
ဗုဒၶ
|
၀ တ
|
ေသာရီ
|
၃ စာ
|
ေဘာမ
|
ဤနည္းျဖင္႔ တိုင္(၇)တိုင္သည္ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္လာသည္။
၁ေႏြတိုင္
|
၂လာတိုင္
|
၃ဂါတိုင္
|
၄ဟူးတိုင္
|
၅ေတးတိုင္
|
၆ၾကာတိုင္
|
၀ေနတိုင္
|
၅
|
၆
|
၀
|
၁
|
၂
|
၃
|
၄
|
၂
|
၃
|
၄
|
၅
|
၆
|
၀
|
၁
|
၆
|
၀
|
၁
|
၂
|
၃
|
၄
|
၅
|
၁
|
၂
|
၃
|
၄
|
၅
|
၆
|
၀
|
၄
|
၅
|
၆
|
၀
|
၁
|
၂
|
၃
|
၀
|
၁
|
၂
|
၃
|
၄
|
၅
|
၆
|
၃
|
၄
|
၅
|
၆
|
၀
|
၁
|
၂
|
တိုင္ထူတတ္ၿပီဆိုရင္.. လကၤာအမွတ္(၂)
ႏွင္႔ (၄) ကို ျပန္ေကာက္မယ္။
အမွတ္(၂) မွ အိုင္
ထဲ ျမ ေ႐ႊ ေငြ……………….နန္း ေအာင္ ေ႐ႊ ၿမိဳ႕ သာ
တို႕သည္ အမွတ္(၄)မွ
ငါးတန္မဆြတိုင္မူလႏွင္႔………..စဥ္ကာထားမွ။ႏွင္႔ေအာက္ပါအတိုင္းဆက္စပ္ေနျပန္သည္။
၅
|
၄
|
၂
|
၁
|
၆
|
၂
|
၁
|
၆
|
၅
|
၃
|
၆
|
၅
|
၃
|
၂
|
၀
|
၁ အိုင္
|
၀ ထဲ
|
၅ ျမ
|
၄ ေ႐ႊ
|
၂ ေငြ
|
၄
|
၃
|
၁
|
၀
|
၅
|
၀
|
၆
|
၄
|
၃
|
၁
|
၃
|
၂
|
၀
|
၆
|
၄
|
(မူလ) (သက္ေသ)
(နိမိတ္) (ေဟတု)
(လကၡဏာ)
၆
|
၂
|
၁
|
၅
|
၃
|
၃
|
၆
|
၅
|
၂
|
၀
|
၀
|
၃
|
၂
|
၆
|
၄
|
၂ ႀကံ
|
၅ ပါ
|
၄ လူ႕
|
၁ အ
|
၆ ေသြ
|
၅
|
၁
|
၀
|
၄
|
၂
|
၁
|
၄
|
၃
|
၀
|
၅
|
၄
|
၀
|
၆
|
၃
|
၁
|
(မူလ) (သက္ေသ)
(နိမိတ္) (ေဟတု)
(လကၡဏာ)
၀
|
၁
|
၃
|
၄
|
၁
|
၄
|
၅
|
၀
|
၁
|
၅
|
၁
|
၂
|
၄
|
၅
|
၂
|
၃ ဆင္
|
၄ ရန္
|
၆ သူ
|
၀ နဲ႔
|
၄ ေ၀း
|
၆
|
၀
|
၂
|
၃
|
၀
|
၂
|
၃
|
၅
|
၆
|
၃
|
၅
|
၆
|
၁
|
၂
|
၆
|
(မူလ) (သက္ေသ)
(နိမိတ္) (ေဟတု)
(လကၡဏာ)
၁
|
၃
|
၆
|
၀
|
၂
|
၅
|
၀
|
၃
|
၄
|
၆
|
၂
|
၄
|
၀
|
၁
|
၃
|
၄ ေလ
|
၆ သဲ
|
၂ ကၽြန္း
|
၃ ေဆာင္
|
၅ ျမဴး
|
၀
|
၂
|
၅
|
၆
|
၁
|
၃
|
၅
|
၁
|
၂
|
၄
|
၆
|
၁
|
၄
|
၅
|
၀
|
၂
|
၆
|
၅
|
၁
|
၄
|
၆
|
၃
|
၂
|
၅
|
၁
|
၃
|
၀
|
၆
|
၂
|
၅
|
၅ ေပ်ာ္
|
၂ ၾကဴး
|
၁ ဧ
|
၄ လွည္႔
|
၀ ႏုိင္
|
၁
|
၅
|
၄
|
၀
|
၃
|
၄
|
၁
|
၀
|
၃
|
၆
|
၀
|
၄
|
၃
|
၆
|
၂
|
(မူလ) (သက္ေသ) (နိမိတ္) (ေဟတု) (လကၡဏာ)
၃
|
၁
|
၀
|
၆
|
၁
|
၀
|
၅
|
၄
|
၃
|
၅
|
၄
|
၂
|
၁
|
၀
|
၂
|
၆ သာ
|
၄ လႈိင္
|
၃ ဆင္္
|
၂ ၾက
|
၄ လန္း
|
၂
|
၀
|
၆
|
၅
|
၀
|
၅
|
၃
|
၂
|
၁
|
၃
|
၁
|
၆
|
၅
|
၄
|
၆
|
၄
|
၅
|
၁
|
၂
|
၃
|
၁
|
၂
|
၅
|
၆
|
၀
|
၅
|
၆
|
၂
|
၃
|
၄
|
၀ နန္း
|
၁ ေအာင္
|
၄ ေ႐ႊ
|
၅ ၿမိဳ႕
|
၆ သာ
|
၃
|
၄
|
၀
|
၁
|
၂
|
၆
|
၀
|
၃
|
၄
|
၅
|
၂
|
၃
|
၆
|
၀
|
၁
|
ဤသို႔ဆိုလွ်င္
က်မ္းရင္းလကၤာအမွတ္(၁)၊(၂)၊(၃)၊(၄)၊(၅) တို႔ကို နားလည္သေဘာေပါက္ၾကမည္ထင္ပါသည္။
ေန႔ ၊ အခ်ိန္ ၊ အခါ ၊ အယူအဆမ်ား
ေန႔
။ ။ ေန႔ တြင္
တနဂၤေႏြ၊တနလၤာ၊အဂၤါ၊ဗုဒၶဟူး၊ၾကာသပေတး၊ေသာၾကာ၊စေန
ဟူ၍(၇)ေန႔သာ႐ွိသည္။ ရာဟုေန႔ဟူ၍မ႐ွိပါ။
အခိ်န္ ။ ။
က်မ္းရင္းလကၤာအမွတ္(၆)၏အဆိုအရ သူရဇၹက စ၍စဥ္စီ ႐ွစ္ခါညီ
႐ွစ္လီၿဂိဳဟ္ေပါင္းျပ
ရာသီဆယ္႔ႏွစ္၀
သခၤ်ာယူ၍ဆ။ ဆိုသည္႔အတိုင္း နံနက္(၆)နာရီမွ ညေန(၆)နာရီအထိ
ေန႔(၁၂)နာရီကို တစ္ခ်ိန္လွ်င္ ၁ နာရီ ၃၀ မိနစ္ စီထား၍ ႐ွစ္ခ်ိန္ပိုင္းျခားမည္။
ထိုနည္းအတူ ည(၁၂)နာရီကိုလည္း ၈ ခ်ိန္ ပိုင္းျခားမည္။
အခါ
။ ။ သူရဇၹက စ၍စဥ္စီ
ဆုိသည္႔အတိုင္း သူရဇၨ ၊ေသာၾက ၊ဗုဒၶ ၊ စေႃႏၵာ၊ ေသာရီ ၊ဂု႐ု၊ေဘာမ
အခ်ိန္
|
၆း၀၀
၇း၃၀
|
၇း၃၀
၉း၀၀
|
၉း၀၀
၁၀း၃၀
|
၁၀း၃၀
၁၂း၀၀
|
၁၂း၀၀
၁၃း၃၀
|
၁၃း၃၀
၁၅း၀၀
|
၁၅း၀၀
၁၆း၃၀
|
၁၆း၃၀
၁၈း၀၀
|
အခါ
|
ပခါ
|
ဒုခါ
|
တခါ
|
စတုခါ
|
ပဥၥခါ
|
ဆဌခါ
|
သတၱခါ
|
အဌခါ
|
တနဂၤေႏြ
|
၁
|
၆
|
၄
|
၂
|
၀
|
၅
|
၃
|
၁
|
တနလၤာ
|
၂
|
၀
|
၅
|
၃
|
၁
|
၆
|
၄
|
၂
|
အဂၤါ
|
၃
|
၁
|
၆
|
၄
|
၂
|
၀
|
၅
|
၃
|
ဗုဒၶဟူး
|
၄
|
၂
|
၀
|
၅
|
၃
|
၁
|
၆
|
၄
|
ၾကာသပေတး
|
၅
|
၃
|
၁
|
၆
|
၄
|
၂
|
၀
|
၅
|
ေသာၾကာ
|
၆
|
၄
|
၂
|
၀
|
၅
|
၃
|
၁
|
၆
|
စေန
|
၀
|
၅
|
၃
|
၁
|
၆
|
၄
|
၂
|
၀
|
(တ ပည္႔ စာ အံ သီ လ ခံ ) လကၤာ ျဖင္႔လည္း မွတ္သားႏုိင္ပါသည္။
ဇယား႐ွင္းလင္းခ်က္
တနဂၤေႏြေန႔
နံနက္ ၆ နာရီ မွ ၇ နာရီ ၃၀ မိနစ္ အထိ
ပထမခါ သူရဇၨ ၁ေႏြအခါ (အံ)
နံနက္ ၁၀ နာရီ ၃၀မိနစ္ မွ မြန္းတည္႕၁၂ နာရီ အထိ စတုတၳခါ စေႃႏၵာ ၂
လာအခါ (ခံ)
မြန္းလြဲ ၃ နာရီ မွ ၄ နာရီ ၃၀ မိနစ္အထိ
သတၱမခါ ေဘာမ ၃ ဂါ အခါ (စာ)
စသည္ျဖင္႔ က်န္ေန႔မ်ားတြင္လည္း ဤသို႔ယူဆပါ။
အခါတစ္ခု (၉၀
မိနစ္)ကို အခါ ခြဲ(၅)ပိုင္း ခြဲျခင္း
ဤနည္းသည္ ဆရာႀကီးဦးၾကည္ မွရေသာ နည္းျဖစ္သည္။
(၉၀မိနစ္)စီ ပိုင္းထားေသာ
အခါတစ္ခုစီကို (၁၈ မိနစ္)စီထား၍ အခါခြဲ (၅)ပိုင္း ထပ္မံပိုင္းမည္။
တနဂၤေႏြ(သူရဇၨ) အခါ ၏
အခါခြဲ(၅)ပိုင္း
၁ေႏြ(သူရဇၨ)အခါ၏ပထမ၁၈မိနစ္ကို၁ေႏြအခါခြဲမွစ၍၂လာ၊ ၃ဂါ၊ ၄ဟူး၊ ၅ေတး ဟူ၍
အစဥ္လိုက္ေအာက္ပါအတိုင္းခြဲသည္။
(ပ-၁၈မိနစ္)
|
(ဒု-၁၈မိနစ္)
|
တ၁၈မိနစ္)
|
(စတု-၁၈မိနစ္)
|
(ပၪၥ၁၈မိနစ္)
|
|
၁ေႏြ(သူရဇၨ)အခါ
|
၁ ေႏြ
|
၂လာ
|
၃ဂါ
|
၄ဟူး
|
၅ေတး
|
ထုိနည္းတူစြာ
၂လာ(
စေႃႏၵာ)အခါကို ၂လာ၊ ၃ဂါ ၊ ၄ဟူး ၊၅ေတး ၊ ၆ၾကာ
၃ဂါ(
ေဘာမ)အခါကို ၃ဂါ ၊ ၄ဟူး ၊ ၅ေတး ၊
၆ၾကာ၊၀ေန
၄ဟူး(ဗုဒၶ)
အခါကို ၄ဟူး ၊
၅ေတး ၊ ၆ၾကာ၊၀ေန၊ ၁ေႏြ
၅ေတး(ဂု႐ု)အခါကို
၅ေတး ၊ ၆ၾကာ၊၀ေန၊ ၁ေႏြ ၊၂လာ
၆ၾကာ (ေသာၾက)အခါကို ၆ၾကာ ၊၀ေန၊
၁ေႏြ ၊ ၂လာ ၊ ၃ဂါ
၀ေန(ေသာရီ)အခါကို
၀ေန၊ ၁ေႏြ ၊ ၂လာ ၊ ၃ဂါ ၊ ၄ဟူး
ဟူ၍ အခါခြဲတစ္ခုကို၁၈မိနစ္စီပိုင္းျဖတ္မည္။
အဂၤဝိဇၨာေဗဒင္ပညာျဖင္႔တြက္ခ်က္၍
ေဟာေျပာမည္ဆိုလွ်င္ အဓိကက်ဆံုးမွာ အခါပိုင္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။အခါမွားလွ်င္
မွန္ကန္ေသာအေျဖကိုမည္သို႔မွ်မရႏုိင္။
ထိုေၾကာင္႔လည္း အခ်ိန္
အခါပိုင္းျခင္းကို အေျခခံမွအစ က်မ္းရင္းလကၤာကို
အာစရိယမူမ်ားႏွင္႔ေပါင္းစပ္၍
တင္ျပေပးၿပီးျဖစ္ပါသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ အဂၤ၀ိဇၨာက်မ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို
လက္လွမ္းမီသေလာက္ ဖတ္႐ႈ ေလ႔လာ မွတ္သားေတြးဆခဲ႔ရသည္မွာ အခ်ိန္မ်ားစြာေပးဆပ္ခဲ႔ရ၏။
လက္ထပ္သင္ဆရာမ႐ွိေသာေၾကာင္႔ စိတ္ပ်က္ကာ
အဂၤ၀ိဇၨာပညာကိုႏွစ္မ်ားစြာ
ပစ္ထားၿပီးကာမွ၊၁၉၉၉-၁၉၉၀ ခုႏွစ္တြင္ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္သန္း(ရင္ကိုေအးျမရေစသား)၏
အဂၤ၀ိဇၨာအေဟာပညာသင္ခန္းစာ မ်ားကို နကၡတၱေရာင္ျခည္မဂၢဇင္းမွျပန္လည္ေလ႔လာခြင္႔ရ၏။ သို႔ေသာ္
အထဗၺဏေဗဒင္(မဟာကာလေဗဒင္)ပညာကိုအသံုးျပဳမည္ဆိုလွ်င္အခါတစ္ခုသည္
၁၈မိနစ္ထက္ပိုမိုအေသးစိပ္ရန္လိုအပ္မည္ဟု
ကၽြႏ္ုပ္စိတ္ထဲ၌ အလိုလိုသိေနသလိုျဖစ္မိ၏ ။
အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ဤအခ်ိန္ကကၽြႏု္ပ္သည္ဆႏၵဂဏန္း၁မွ၂၄၉အထိတြင္ႏွစ္သက္ရာ
ဂဏန္းတစ္လံုးကို
ေတာင္းဆို၍ နကၡတ္ခြဲေပါင္း၂၄၉ ခုမွ ရာသီခြင္ခ်၍တြက္ရေသာ
ဆရာႀကီးKP၏ဟူးရားနကၡတၱေဗဒကို သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ ဆရာေတာ္
ခင္ႀကီးေဖ်ာ္၏ က်မ္းရင္းလကၤာကိုျပန္လည္ဖတ္႐ွဳ၍ နက္႐ွဳိင္းစြာ
ေတြးေခၚၾကည္႕မိသည္။
“သူရဇၹက စ၍စဥ္စီ ႐ွစ္ခါညီ
႐ွစ္လီၿဂိဳဟ္ေပါင္းျပ ရာသီဆယ္႔ႏွစ္၀ သခၤ်ာယူ၍ဆ။”
ေန႔၁၂နာရီကို
အခါတစ္ခုအတြက္ ၁နာရီ၃၀မိနစ္(၉၀မိနစ္) စီ ညီမွ်ပိုင္းလွ်င္ ၈ ခါရ၏ ။
ဤအထိ“သူရဇၹက စ၍စဥ္စီ
႐ွစ္ခါညီ” ဆိုသည္ႏွင္႔ ကိုက္ညီေနေသာ္လည္း ………..
“႐ွစ္လီၿဂိဳဟ္ေပါင္းျပ”
ဟုဆိုရာတြင္မူ အခါခြဲတစ္ခုကို ၁၈မိနစ္ စီျဖင္႔ အခါတစ္ခု(၉၀မိနစ္)ကို
အခါခြဲ ၅
ခုသာပိုင္းႏုိင္သျဖင္႔ ငါးလီသာေပါင္းနုိင္ေသး၏ ။႐ွစ္လီျပည္႕ရန္ သံုးလီ
လိုေန၏။
လိုေနသည္ဟုသိပင္သိညား
နည္းလမ္းကို႐ွာမရႏုိင္ခဲ႔ ။ထို႔ေၾကာင္႔ ထြက္သမွ်လက္လွမ္းမီသမွ် အဂၤဝိဇၨာက်မ္းမ်ား
ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္႐ွာေဖြၾကည္႕၏ ။မရခဲ႔ပါ။ဤသို႔လမ္းစေပ်ာက္ေနခ်ိန္…….
တစ္ခ်ိန္က
အမွတ္မထားေက်ာ္၍ဖတ္သြားေသာ“ဆရာဦးေမာင္ေမာင္သန္း(ရင္ကိုေအးျမရေစသား)”
၏
အဂၤဝိဇၨာအေဟာပညာသင္ခန္းစာေဆာင္းပါးတစ္ခုမွ “တိုင္ေျပးကေလးမ်ား”ကို စိတ္ဝင္တစား
အာ႐ုံစူးစိုက္ေလ႔လာရင္းမွတ္သားေနရင္းမွ…အိပ္ေပ်ာ္သလိုျဖစ္သြား၏။သို႕ေသာ္နားထဲတြင္မူ
ကၽြႏု္ပ္ႏွင္႔ရင္းႏွီးေသာအသံတစ္သံကိုၾကားေနရသည္
။အသံ႐ွင္ကိုေတာ႔မျမင္ရ ။ ဆရာအ႐ွင္၏အသံမွန္းသိ၏။ အိမ္မက္ မက္သလိုခံစားေနရသည္
။ဆရာအ႐ွင္ေျပာခဲ႔သည္က
“သံုးလီမ်ား အဆန္းလုပ္ လုပ္
၆မိနစ္ စီေပါ႔ ။ ဆပြတ္နဲ႔ဘဲ႔ယူ” တဲ႔ ။ေနာက္ေျပာသြားေသးသည္
“ငါတို႔မသိတာ
ဘာမွမ႐ွိဘူးကြ ” တဲ႔ ။ ပညာတစ္ခုေပးတိုင္း ဤသို႔ေျပာေနက် ။
ခဏေလးသာၾကာလိုက္တဲ႔
အခ်ိန္ပါ ။ ကၽြႏု္ပ္ ျပန္ႏုိးလာ၏။ “တစ္ေရးႏုိးေသာ္အႀကံေပၚ”
ဆိုသည္႕အတိုင္း
တိမ္ျမဳပ္ေနေသာ တန္ဘိုးႀကီးလွသည္႔ျမန္မာတို႔၏ အဂၤဝိဇၨာ ပညာရပ္၏
၆မိနစ္ကို
အခါတစ္ခုပိုင္းေသာပညာခန္းကို ကၽြႏု္ပ္သင္ယူတတ္ေျမာက္ခဲ႔၏ ။
ခ်က္ခ်င္းပင္
ပၪၥဂုဏံ အဟံဝႏၵာမိ ။ အာစရိယဂုဏံ အဟံဝႏၵာမိ။ ဟုအသံထြက္ေအာင္႐ြတ္၍
လက္ဆယ္ျဖာထိပ္မွာမိုးလွ်က္
အနႏၱငါးပါးကို႐ွစ္ခိုးျဖစ္လိုက္ပါသည္။
ဆရာမင္း
Comments
Post a Comment