သမၼဳတိနယ္မွ ပရမတၳနယ္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ျခင္း(၁)



လြန္ခဲ႔ေသာႏွစ္ေပါင္း၂၆၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က ေဗာဓိပင္ရင္းေ႐ႊပလႅင္ထက္၌ မည္သည္႔႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္း အကူအညီမွ်မပါ ေလာကသံုးပါးစလံုးကိုခၽြင္းခ်က္မ႐ွိသိျမင္ေတာ္မူေသာေဂါတမဗုဒၶဘုရား႐ွင္၏အတုမဲ႔ ဥာဏ္ပညာအား ဘုရားတပည္႔ေတာ္႐ုိေသစြာပူေဇာ္ပါ၏ဘုရား။
  တခ်ဳိ႕က“ ဗုုဒၶဘာသာသည္ သိပၸံနည္း က်ဆံုးေသာ ဘာသာတရားျဖစ္သည္။” ဟု ဆိုၾက၏ ။
အမွန္တကယ္စဥ္းစားၾကည္႔ပါ ။ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားအားလံုးကို အသာထား ၊ အဘိဓမၼာတရားေတာ္မွ်သည္ပင္ သိပၸံပညာအားလံုးထက္ အလြန္က်ယ္၀န္းပါ၏။
ဗုဒၶတရားေတာ္ ကို သိပၸံပညာျဖင္႔ ခ်ိန္စက္ၾကည္႔ျခင္းသည္ ၊ ဘြဲ႕ရ ၿပီးသူတစ္ေယာက္၏ ပညာတတ္ေျမာက္မႈကို ငါးတန္းေက်ာင္းသားကေလးမွ စစ္ေဆးေနသလို
ျဖစ္ေနပါ၍ အဘယ္မွာ ၿပီးျပည္႔စံုအမွန္ကိုေတြ႕ေလမည္နည္း။

 “သိပၸံပညာသည္ ဗုဒၶ၏သာသနာ(အဆံုးအမ)ႏွင္႔ ကိုက္ညီသည္ဟု။” သာအမွန္တကယ္ေျပာဆိုရေပမည္။
 
                         သိပၸံပညာမွ ေ႐ွးဦးေတြ႕႐ွိခဲ႔ေသာ အေျခခံနိယာမမ်ား                             

Antoine Lavoisier 1743- 1794

- 1789ခုႏွစ္တြင္ ျပင္သစ္သိပၸံပညာ႐ွင္ လဗြိဳင္စီယာ( Antoine Lavoisier ) က
  ျဒပ္ထုတည္ၿမဲနိယာမ(The Law of Conservation of Mass) တြင္

 “ ျဒပ္ထုကို ဖန္တီး၍မရႏိုင္ ၊ ဖ်က္ဆီး၍လည္းမရႏိုင္ ” “ဓာတ္ျပဳျခင္းတစ္ခုတြင္ဓာတ္မျပဳမီဓာတ္ျပဳပစၥည္းမ်ား၏စုစုေပါင္းျဒပ္ထုသည္ ဓာတ္ျပဳ ၿပီး    ဓာတ္ျဖစ္ပစၥည္းမ်ား၏စုစုေပါင္းျဒပ္ထုႏွင္႔တူညီသည္။”

 ျဒပ္ထုသည္တည္ၿမဲ ဟု အဆိုျပဳခဲ႔၏။

John Dalton
1808 တြင္ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသား ေဒၚလတန္(John Dalton) က သူ၏ “အက္တမ္သီအိုရီ
(Dalton's Atomic Theory ) တြင္ 

  ျဒပ္စင္မ်ားကိုအက္တမ္ဟုေခၚေသာအလြန္႔အလြန္ေသးငယ္သည္႔အမႈန္မ်ားျဖင္႔ျပဳလုပ္ထားသည္။
   အက္တမ္းမ်ားကို ထပ္မံပိုင္းစိပ္၍လည္းမရ ၊ဖန္တီး၍လည္းမရ ၊ ဖ်က္ဆီး၍လည္းမရႏိုင္” ဟုဆိုခဲ႔၏။

- 1850 တြင္စေကာ႔တလန္ႏိုင္ငံသား ၀ီလီယမ္ ရမ္ခိုင္ (William Rankine) က
စြမ္းအင္တည္ၿမဲမႈနိယာမ(The Law of the Conservation of Energy)ကို ပထမဆံုးအသံုးျပဳခဲ႔၏။
စြမ္းအင္တည္ၿမဲမႈနိယာမ(The Law of the Conservation of Energy) တြင္
   “စြမ္းအင္ကို ဖန္တီး၍မရႏိုင္ ၊ ဖ်က္ဆီး၍လည္းမရႏိုင္၊
သို႔ေသာ္စြမ္းအင္ပံုစံတစ္ခုမွအျခားစြမ္းအင္ပံုစံသို႔ေျပာင္လဲႏိုင္သည္။
အထီးက်န္စံနစ္( isolated system )တစ္ခုတြင္စုစုေပါင္းစြမ္းအင္သည္မေျပာင္း ကိန္းေသျဖစ္သည္။တည္ၿမဲသည္။”  ဟု အဆိုျပဳသည္။

- အရာ၀တၳဳ(အစိုင္အခဲ၊အရည္ ၊အေငြ႕ ) တို႔၏ျဒပ္သားပမာဏ ျဒပ္ထု  ႏွင္႔ စြမ္းအင္အမ်ဳိးမ်ဳိး တို႔သည္ အေျခအေနတစ္ခုမွတစ္ခုသို႕ ေျပာင္းလဲေနသျဖင္႔ ၎ အရာ၀တၱဳ ႏွင္႔ စြမ္းအင္မ်ားသည္ “႐ုပ္” ျဖစ္၏။

- သိပၸံပညာရပ္၏ အေျခခံနိယာမ သံုးမ်ဳိးစလံုးက “႐ုပ္”ကိုဖန္တီး၍မရဟု အဆိုျပဳ၏ ။
ဆိုလိုသည္မွာ ဤေလာကတြင္ အႀကီးမားဆံုး၀တၳဳ “မဟာစၾက္၀ဠာ” မွ အေသငယ္ဆံုး၀တၳဳ “ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္အက္တမ္”အထိ႐ုပ္အားလံုးကို မည္သူမွ် မည္သို႔မွ် ဖန္တီး၍မရ ။ တည္ၿမဲ၏ ဟုဆိုလို၏။

- သိပၸံပညာရပ္၏ အေျခခံနိယာမ သံုးမ်ဳိးစလံုးက “ဖန္ဆင္း႐ွင္၀ါဒ၊သေဘာတရား” ကို ပယ္ခဲ႔ေလၿပီ

- ဗုဒၶ၏အဘိဓမၼာအရ  “႐ုပ္” ကို “ကံ၊စိတ္၊ဥတု၊အဟာရ ” တို႔က ျဖစ္ေပၚပြားမ်ားေစ၏ ။
  ေနာက္တစ္ခ်က္ အရာခပ္သိမ္းတို႔သည္ “အနိစၥ (မၿမဲျခင္း) ” လကၡဏာသာ႐ွိသျဖင္႕
  အထက္ပါ သိပၸံပညာအေျခခံနိယာမ သံုးမ်ဳိးစလံုးသည္ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္၊အားနည္းခ်က္ ႐ွိေနေၾကာင္းေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။
   ဗုဒၶ၏အဘိဓမၼာအရ အထက္ပါနိယာမသံုးမ်ဳိးစလံုးမွားယြင္းေနသည္ကိုေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။

Albert Einstein
-  1905 ခုတြင္၂၀ရာစု သိပၸံပညာ႐ွင္ႀကီး အိန္းစတိန္း(Albert Einstein) က ကမာၻေက်ာ္ “ ႏိႈင္းရသီအိုရီ (Relativity Theory)” ကို
   ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ႔သည္။၎သီအိုရီမွ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ
  ျဒပ္ထု-စြမ္းအင္ ညီမွ်မႈ (Mass–Energy Equivalence ) တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ
 
 “The equivalence of energy E and mass m is reliant on the speed of light c and is described by the famous equation:

E = m c2
Thus, this mass–energy relation states that the universal proportionality factor between equivalent amounts of energy andmass is equal to the speed of light squared.
This also serves to convert units of mass to units of energy, no matter what system of measurement units is used.” အဆိုျပဳ ခ်က္သည္..
 ဤအေျခခံနိယာမ သံုးမ်ဳိး ကိုေဖာ္ထုတ္ခဲ႔ေသာ ၁၈ရာစုေႏွာင္းပိုင္းႏွင္႔ ၁၉ရာစုသိပၸံပညာ႐ွင္တို႔၏ မွားယြင္းခ်က္ကိုေထာက္ျပေနေပသည္။

 အိန္းစတိန္းက ျဒပ္ထုႏွင္႔စြမ္းအင္တို႔သည္မတည္ၿမဲ။ျဒပ္ထုမွစြမ္းအင္သို႔ေျပာင္းႏိုင္သလို စြမ္းအင္မွျဒပ္ထုသို႔လည္းေျပာင္းႏိုင္သည္ကို Nuclear Reaction ျဖင္႔လက္ေတြ႔ျပႏိုင္ခဲ႔၏။

Albert Einstein ၏ ေတြ႔႐ွိခ်က္ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားသည္ ဗုဒၶ၏ အဘိဓမၼာ ႏွင္႔အလြန္နီးစပ္လာသည္ကိုေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။

===================================================

  သင္၊အံ၊ေလ႔လာ၊က်င္႔ႀကံ အားထုတ္မႈမ်ားမွ ရလာေသာအသိမ်ားကို ဘုရားေဒသနာႏွင္႔ၫွိ၍ ပရမတၳသစၥာ
နယ္ကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ပါရေစ။

ႀကိဳတင္၀န္ခံလိုသည္မွာ ..က်ေနာ္သည္ ယခင္က လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဒီပနီက်မ္းမ်ား ႏွင္႔ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး၏တပည္႔မ်ားေရးသားေသာ ဘာသာေရးစာအုပ္မ်ားမွလြဲ၍ မည္သည္႔ဘာသာေရးစာအုပ္၊ေဆာင္းပါးမ်ားကိုမွ်မဖတ္ပါ။
တရားေဟာပြဲမ်ားတြင္လည္း သြားေရာက္နာယူေလ႔မ႐ွိပါ။

အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္
“စာသၾကား မခ်ဳိ ပါ။ စာဆားလည္းမငံပါ ” ကိုယ္တိုင္စားၾကည္႔မွာ သၾကားဆိုတာ ခ်ဳိေၾကာင္း ၊ ဆားဆိုတာငံေၾကာင္း သိရမည္။
ထိုနည္းတူ ျမတ္စြာဘုရား၏သာသနာ(အဆံုးအမ) ဆိုတာကလည္း က်က္မွတ္ ေလ႔လာေန႐ုံျဖင္႔ မလံုေလာက္ က်င္႔ႀကံအားထုတ္မွသာ ပညာအသိကိုရမည္ဆိုသည္႔အေၾကာင္း
လြန္ခဲ႔တဲ႔ အႏွစ္၂၀ေက်ာ္က ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ဆရာႀကီး “ဦးဘျမင္႔” က ဆံုးမခဲ႔ဘူး၏။
ဖတ္ဖို႔ စာအုပ္ကို လည္း လယ္တီဒီပနီက်မ္းမ်ား ကိုသာရည္ညႊန္းခဲ႔သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊

စား၀တ္ေနေရးအတြက္လံုးပန္းေနရသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဒီပနီက်မ္းမ်ားကိုပင္လွ်င္ ႏွံ႕စပ္ေအာင္ မေလ႔လာ မက်င္႔ေဆာင္ႏိုင္ေသးသည္ကတစ္ေၾကာင္း တို႔ေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။

ယခုအခါ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ နႏၵာမာလာဘိ၀ံသ ၏ တရားေတာ္မ်ားကိုနာလ်က္ ဆရာေတာ္ေရးသားျပဳစုေသာ စာအုပ္မ်ားကိုပါဖတ္ျဖစ္ပါသည္။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏မူႏွင္႔လည္းထပ္တူက်ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။
===========================================
ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းတြင္သင္အံခဲ႔ေသာ ဓာတုေဗဒ ၊
ဆရာႀကီးဦးဘျမင္႔ ကိုယ္တိုင္ နည္းျပေပးခဲ႔ေသာ သမထ မွ ၀ိပႆ     နာတရား ၊
ဆရာႀကိးဦးသန္း၏ သမထမွ ၀ိပႆနာသို႔ တက္နည္း။တို႔ျဖင္႔ ကိုယ္တိုင္က်င္႕ေဆာင္မႈတို႔မွရလာေသာ အသိတရားမ်ားကိုလယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား၏ဒီပနီက်မ္းမ်ား ၊ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဟာၾကားအပ္ေသာအဘိဓမၼာတရားေတာ္တို႔ႏွင္႔ ၫွိလွ်က္
သမၼဳတိနယ္ထဲက လူသားတစ္ေယာက္“က်ေနာ္လြင္႔ေမာင္ေမာင္”က
အလြန္က်ယ္ေျပာ ခက္ခဲနက္နဲေသာ ပရမတၳသစၥာနယ္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ ပါရေစ။
===============================================
သမၼဳတိနယ္မွ ပရမတၳနယ္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ျခင္း(၁)
---------------------------------------------------
က်ေနာ႔ကိုယ္ေတြ႕ဘ၀မွသိ႐ွိရသည္မ်ားကို တင္ျပျခင္းျဖစ္တာေၾကာင္႔ အယူအဆမွားခဲ႔ေသာ္...
ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ၊ ဆရာႀကီးမ်ားႏွင္႔ မသက္ဆိုင္ပါ။ က်ေနာ္မွားတာသာျဖစ္ပါသည္။
အမွန္ကိုျပင္ႏိုင္ရန္ ေထာက္ျပေပးၾကပါဟု႐ုိေသစြာ ေတာင္းခံပါသည္။
**************************************************
တရား႐ွာကိုယ္မွာေတြ႕ ဆိုသလိုပါဘဲ႕ ..ဟုိး..ငယ္ငယ္ အ႐ြယ္မပီေသးခင္ကက်ေနာ႔ကို
အေဖက “မင္း” လို႔ ေခၚပါတယ္။
က်န္တဲ႔ မိသားစု၀င္ေတြနဲ႕ ရပ္ကြက္အတြင္းသူငယ္ခ်င္းမ်ားက “ေအးမင္း” ၊
ညီ၊ညီမေတြက “ကိုမင္း”လို႔ အမည္သညာျပဳေခၚၾကေလရဲ႕။
ဒီလူတစ္ေယာက္တည္းကို ကာလတစ္ခုအတြင္း အမည္သံုးခု ပညတ္ျပဳ လို႔ေခၚေ၀ၚခဲ႔ၾကေလသည္။

အ႐ြယ္ရလာေတာ႔တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေရာက္တဲ႔အခါ ၊ အေဖနဲ႔ မိသားစု၀င္ေတြ ၊ထား၀ယ္က သူငယ္ခ်င္းေတြက အရင္တိုင္း
ေခၚေနၾကအတိုင္းေခၚၾကေပမဲ႔ တျခားၿမိဳ႕ကမိတ္ေဆြေတြက“ ကိုေအးမင္း” ၊ တခ်ဳိ႕က “ကိုမင္း”၊
တခ်ဳိ႕က ကေလာင္အမည္“လြင္႔ေမာင္ေမာင္” လို႔ေခၚၾကျပန္ေရာ။

ဘြဲ႕ရလို႕ စာသင္တဲ႔ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ျပန္ေတာ႔ “ဦးေအးမင္း”၊“ဆရာ” “ေဖမင္း” “ေဖႀကီး” စတဲ႕အမည္ေတြနဲ႔ အမွတ္သညာျပဳၾက။

 အခုအခါသားႏွစ္ေယာက္က“ေဖေဖ”၊ တူတူမေတြက ဦးဦး၊ေလးေလး၊ေျမးအ႐ြယ္ေတြက “ဘဘ” ၊အြန္လိုင္းေပၚမွာ ခင္မင္ရတဲ႕သူေတြက
“ဆရာလြင္႔” ၊“ေလးေလးဆရာ”စတဲ႔စတဲ႔ အမည္မ်ား.....
အခုဆိုရင္က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္းမွာကို နာမည္ေပါင္းမ်ားစြာ႐ွိေနေလေတာ႔..။
ဘယ္မွာလည္း “ေအးမင္း” ၊ဘယ္မွာလည္း“ဆရာလြင္႔” ။

 ကာလ၊ေဒသ၊ပံုသ႑န္၊အေျခအေန ေျပာင္းလဲ႐ုံနဲ႕ ဒီလူတစ္ေယာက္တည္းကို ပညတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲေနသလို
အျခားျခားေသာ သက္႐ွိ၊သက္မဲ႔ ၊ျဒပ္႐ွိ၊ျဒပ္မဲ႔အရာအားလံုးဟာ လည္း ကာလ၊ေဒသ၊ပံုသ႑န္၊အေျခအေနေျပာင္းလွ်င္ ပညတ္မ်ားေျပာင္းလဲေနမည္သာ။
သို႔ေသာ္ ေဒသတစ္ခု ကာလတစ္ခုမွာ  လူအမ်ားလက္ခံေနတာေၾကာင္႔ အမွန္တရား သမၼဳတိသစၥာျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကတစ္ခုလံုးရဲ႕ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ၊ဆုတ္ယုတ္မႈျဖစ္စဥ္အားလံုးကို သမၼဳတိသစၥာနဲ႔ ထိန္းေက်ာင္းေပးထားပါတယ္။
ဘုရား႐ွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သမၼဳတိသစၥာကို အေျခခံ၍ သုတၱန္တရားမ်ားေဟာၾကားခဲ႔ေလ၏။

 သာဓကအေနနဲ႔ၾကည္႔မယ္ဆိုရင္
 မဂၤလသုတၱန္မွာ “လူမိုက္ေတြကိုမေပါင္းနဲ႕ေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါ ။ ပညာ႐ွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားကိုေပါင္းသင္းပါ” လို႔ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
“လူမိုက္” နဲ႔ “ပညာ႐ွိ” ကို သမၼဳတိသစၥာနဲ႔ ခြဲျခားလိုက္တာ။

အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ႔ သဘာ၀အားျဖင္႔  ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ ၊မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ လူအမ်ားလက္ခံအမွတ္အသားျပဳထားသည္႔ ပညတ္မွန္သမွ် သမၼဳတိသစၥာ။
=============================================
  ပရမတၳသစၥာ 
========
ပရမ = အျမင္႔ဆံုး ၊ အတၳ = သိရမည္႔အႏွစ္သာရ
ပရမတၳ = အျမင္႔ဆံုးသိရမည္႔အႏွစ္သာရ (မေျပာင္း မလြဲေသာ အႏွစ္သေဘာသဘာ၀)

ဘယ္မွာလည္း “ေအးမင္း” ၊ဘယ္မွာလည္း“ဆရာလြင္႔” ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာလိုက္ေတာ႔
ေအးမင္း >>ေယာက်္ား>> လူ>> ဦးေခါင္း၊ေျခ၊လက္၊မ်က္စိ...စတဲ႔ ၃၂ေကာဌာသ ..>> ႐ုပ္ + နာမ္
ေနာက္ဆံုး  ႐ုပ္ ၊ နာမ္ ႏွစ္ပါးတြင္ အဆံုးသတ္ေလ၏။(အၾကမ္းခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္းမွ်သာ)
မိမိကိုယ္မွ အျပင္ဘက္ သက္႐ွိအားလံုးကိုခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာလွ်င္လည္း  ႐ုပ္ ၊ နာမ္ ႏွစ္ပါးတြင္ အဆံုးသတ္ေလ၏။
သက္မဲ႔အရာမ်ားကို ခြဲျခမ္းလွ်င္လည္း မူလပညတ္မ်ားေပ်ာက္၍ ႐ုပ္ဓာတ္ တစ္ခုတည္းသာက်န္ေတာ႔၏။

ပရမတၳသစၥာျဖင္႔စၾကာ၀ဠာတစ္ခုလံုးကို ျဖန္႔က်က္လိုက္တဲ႔ အခါ ႐ုပ္ ႏွင္႔ နာမ္ မွ လြဲ၍ ဘာမွ်မ႐ွိေတာ႔ ။

အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္လွ်င္ သဘာ၀တရားအရ မွန္ကန္ေနျခင္း အႏွစ္သာရ သည္  ပရမတၳသစၥာ  ။

=======================================
ဤေနရာတြင္ က်ေနာ္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ တစ္ခုျဖစ္ေပၚမိပါသည္။
အဲဒါက သမၼဳတိသစၥာ နယ္ထဲက လူတစ္ေယာက္ သင္႔တင္႔ေလ်ာက္ပတ္ေသာ က်င္႔ႀကံအားထုတ္မႈမ႐ွိဘဲ ..
သင္႔တင္႔ေလ်ာက္ပတ္ေသာ သမာဓိမထူေထာင္ဘဲ အရာခပ္သိမ္းကို  သညာအသိျဖင္႔ ပရမတၱသစၥာအထိ ဘုမသိဘမသိ ေတြးေတာလ်က္လိုက္လံခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာေနမွာကိုပါဘဲ။

ဒီအခါ ဘုရား ၊သံဃာ၊မိဘ ၊ဆရာ၊ ဦးႀကီး၊ဦးေလး၊အေဒၚ။အကို၊အမ၊ညီ၊ညီမ ၊သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြ.စသည္တို႔ ႏွင္႔ တိရစာၦန္မ်ား..စသည္တို႔အားလံုး
 ႐ုပ္ ၊ နာမ္ ႏွစ္ပါးဘဲ႔ ႐ွိတာအားလံုးအတူတူဆိုသလိုမ်ဳိးေတြ။

ေနာက္ ေစတီ၊ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ ၊အုတ္၊ေက်ာက္၊သစ္၊ကား ......စတာေတြက
႐ုပ္ခ်ည္းသက္သက္ အတူတူဆိုသလို မ်ဳိး
သမၼဳတိသစၥာကို လံုး၀ပစ္ပယ္ၿပီးအစြန္းေရာက္သြားမွာအလြန္ကို စိုးရိမ္မိပါသည္။
ဘုရားေသာ္မွ ေလာကလူမ်ားႏွင္႔ဆက္ဆံသည္႔အခါ သမၼဳတိသစၥာကို မပယ္ခဲ႔ေၾကာင္း အထူးသတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။
သို႔အတြက္ အနိမ္႔ဆံုးအဆင္႔   ထိ၊သိ ကို ကြဲျပားေအာင္(သို႔မဟုတ္) ႐ုပ္၊နာမ္ ကြဲေအာင္အထိ သမာဓိထူေထာင္ၿပီးမွသာ ပရမတၳသစၥာကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔သင္႔ပါေၾကာင္း
ခ်စ္ေသာဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား။

              “ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ကိုယ္စီရင္ထဲ တည္ၾကပါေစ။ လင္းၾကပါေစ။”
                                                                 ေမတၱာျဖင္႔
                                                      လြင္႔ေမာင္ေမာင္(ထား၀ယ္)
================================================

Comments