သမၼဳတိနယ္မွ ပရမတၳနယ္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ျခင္း(၂)


တကယ္႔အမွန္တရားမဟုတ္ေသာ သမၼဳတိ ကို အဘယ္ေၾကာင္႔ သစၥာဟုဘုရားေဟာေလသနည္း။
အဘယ္ေၾကာင္႔ အမွန္တရား(သစၥာ)ဟု ဆိုထိုက္သနည္း။ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာ၏။

                      လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဤသို႔႐ွင္းျပ၏။

                                      သမၼဳတိ ႏွင္႔ သစၥာ ကို ခြဲသိပါ                                         

ပထ၀ီဓာတ္၊အာေပါဓာတ္၊၊၀ါေယာဓာတ္၊ေတေဇာဓာတ္ စသည္တို႔ကို
အမွီျပဳ၍သတၱ၀ါတို႔၏စိတ္တြင္ ထင္ျမင္အပ္ေသာအျခင္းအရာမွ်သာျဖစ္ေသာ
သတၱ၊ပုဂၢလ၊အတၱဇီ၀ စသည္တို႔ကိုဧကန္အမွန္႐ွိ၏ဟု အခိုင္အၿမဲစြဲလမ္းၾကၿပီး
အမည္နာမ အသီးသီးသတ္မွတ္၍ ေလာကလူမ်ားအစဥ္အဆက္
ေခၚေ၀ၚသမုတ္၍ေနၾကေသာေၾကာင္႔ သမၼဳတိ ဟုေခၚေလ၏။

                                မျဖစ္မုသား သစၥာတရား                             

ထိုသို႕ ေခၚေ၀ၚၾကရာ၌ ေလာကီဘံုသားတို႔ အမ်ားညီညာေခၚေ၀ၚ႐ုိး႐ွိၾကသည္႔အတိုင္း ငါ၊သူတပါး၊ေယာက္်ား၊မိန္းမ၊႐ွင္ဘုရင္၊မိဖုရား
မွဴးမတ္၊အေဖ၊အေမ..စသည္႕သတၱ၀ါမ်ားအမွန္႐ွိ၏။အတၱဇ၀သည္အမွန္႐ွိ၏
 ဟူ၍ လူတို႕အလယ္ေျပာဆိုေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူကိုမွ်လွည္႔စားျခင္းမျဖစ္၊မုသာ၀ါဒမျဖစ္၊
    မုသာ၀ါဒမျဖစ္ေသာၾကာင္႔ သစၥာ ဟူ၍ ဆိုရေလ၏။
*****************************************************
   ပရမတၳ နယ္ထဲသို႕ က်ေနာ္တို႔ အဘယ္ေၾကာင္႔ အေရာက္လွမ္းသင္႔သနည္း    

မိမိခႏၶာ( ငါ ) ၊ သူတပါး (အေဖ၊အေမ၊သား၊သမီး၊အကို၊အမ၊မိတ္ေဆြ.....)စသည္ျဖင္႔  စြဲၿမဲမွတ္ယူေနတဲ႔အခါ..သံေယာဇဥ္ေႏွာင္ဖြဲ႔ကမလြတ္ႏိုင္ၿပီ။
အေဖ၊အေမတို႔အေပၚစြဲလန္းတဲ႔စိတ္၊ သားသမီး တို႔အေပၚစြဲလန္းတဲ႔စိတ္၊
မိတ္ေဆြမ်ားအေပၚစြဲလန္းစိတ္ တြယ္တာမႈ ေတြက
သံသရာကိုခ်ဲ႕ျပန္ေပဦးေတာ႔မည္။
ထိုနည္းတူစြာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား၊အခုေခတ္မွာဆို မ်ားျပားလွစြာေေသာ ေခတ္ေပၚပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို လိုခ်င္တပ္မက္တဲ႔ တဏွာ၊ေလာဘေတြကအေတာမသတ္ေအာင္ျဖစ္ၾကရေလေတာ႔ ..
ဟိုးေ႐ွးကလူမ်ားထက္အခုေခတ္လူမ်ားက နိဗၺာန္ နဲ႔ ပိုေ၀းေနသလားလို႔....။

ပရမတၳသစၥာကိုသိမွ သံသရာကလြတ္ႏိုင္မွမို႔ .... က်ေနာ္တို႔ဟာ ေ႐ွးကလူမ်ားထက္ပိုလို႔ က်င္႔ႀကံအားထုတ္မႈ မ်ား ျပဳလုပ္ ႀကိဳးစားၾကရမည္သာ။
သို႔မွသာ ရခဲလွစြာေသာ ဒီဘ၀မွာ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္မည္မဟုတ္ပါလား... ဓမၼမိတ္ေဆြ။
=================================
                               ပရမတၳ  သစၥာ (၂) ပါး                          

(၁)႐ုပ္တရား  (၂) နာမ္တရား

                            ပရမတၳ တရား (၄)ပါး                        

(၁) စိတ္ ၊ (၂) ေစတသိတ္ ၊  (၃) ႐ုပ္ ၊  (၄)  နိဗၺာန္  ဆိုတဲ႔ ပရမတ္အမွန္တရား ၄ ပါး႐ွိ၏။

(၁)  စိတ္  =  အာ႐ုံ႐ွိရာကို ညြတ္ကိုင္းသြားတဲ႔သေဘာ ၊
                အာ႐ုံကိုသိတတ္တဲ႔သေဘာ ကို နာမ္တရား(စိတ္) လို႔ေခၚ

စိတ္ = ၈၉ မ်ဳိး(စိတ္ တစ္ခုယုတ္ ၉၀ ) ဟုမွတ္သားရဖူး၏ ။(စိတ္တစ္ခု ၊ ႐ုပ္၉၀ မဟုတ္ပါ)
         စ်ာန္စိတ္ေတြနဲ႔ ပြားလိုက္တဲ႔အခါ စိတ္အက်ယ္ ၁၂၁ မ်ဳိး။

ဗဟုသုတအျဖင္႔သာ မွတ္သားရန္လိုပါသည္။ ဘုရား႐ွင္၏အံ႔ဘနမ္း ႀကီးျမတ္ေသာဥာဏ္ပညာကိုပူေဇာ္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာေအာင္သာ
ေလ႔လာမွတ္သားရန္လိုပါသည္။တခ်ဳိ႕က က်င္႔ႀကံအားထုတ္ရင္း သမာဓိရလာတဲ႔အခါ
 ဤစိတ္၁၂၁ မ်ဳိးလံုးကိုလိုက္လံစိတ္ျဖာဖို႔ႀကိဳးစားေလ၏။ 
တခ်ဳိ ႔အရာမ်ားသည္ ဘုရား႐ွင္၏အရာသာျဖစ္သလို ၊အခ်ဳိ႕အရာမ်ားသည္ ဘုရာ၊းရဟႏၱာတို႔၏ အရာသာျဖစ္သည္ကိုၾကပ္ၾကပ္သတိျပဳဖို႔လို၏။
က်ေနာ္တို႔လို လူေတြအတြက္ ပဋိဘာဂ နိမိတ္အထိ သမာဓိကို မထူေထာင္ဘဲ ဘယ္မွာ စ်ာန္စိတ္ဆိုတာသိႏိုင္မည္နည္း။
၉တန္း၊၁၀တန္းေက်ာင္းသားကေလးက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းက စာကိုဖတ္သည္သို႔သာ႐ွိေခ်မည္။
သို႔အတြက္ ဘုရား႐ွင္လက္ထက္ေတာ္ကပင္ အဘိဓမၼာနည္းျဖင္႔တရားေပါက္ေျမာက္ရဟႏာၱျဖစ္သူလြန္စြာနည္းပါး၍
သုတၱန္နည္းျဖင္႔ သာ ရဟႏာၱအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိသူမ်ားျပားေၾကာင္း သင္အံခဲ႔ရဖူး၏။

               ( ၂ ) ႐ုပ္ တရား  

႐ုပ္ တရား =  ေျပာင္းလြဲတတ္ေသာသေဘာ၊ အာ႐ုံကိုမသိတတ္ေသာသေဘာ

 ႐ုပ္တရား (၂၈ )ပါး ( ဇာတ႐ုပ္ (၁၈)ပါး + အဇာတ႐ုပ္(၁၀)ပါး )
                          =========
-  ဇာတ႐ုပ္ (၁၈)ပါး -

မဟာဘုတ္ႀကီး  ( ၄ )ပါး = ပထ၀ီဓာတ္ ၊ အာေပါဓာတ္ ၊ ေတေဇာဓာတ္ ၊ ၀ါေယာဓာတ္။

၀တၳဳ႐ုပ္ ( ၆ )ပါး  = စကၡဳ၀တၳဳ ၊ ေသာတ၀တၳဳ ၊ ဃာန၀တၳဳ ၊ ဇ၀ွာ၀တၳဳ ၊ကာယ၀တၳဳ ၊ ဟဒယ၀တၳဳ ။

ဘာ၀႐ုပ္ (၂ ) ပါး  =ဣိတိဘာ၀႐ုပ္ ၊ ပုမာၻ၀႐ုပ္ ။

ဇီ၀ိတ႐ုပ္ ( ၁ ) ပါး  = အသက္

အဟာရ႐ုပ္( ၁ ) ပါး


ေဂါစရ႐ုပ္ (၄ )ပါ း = ႐ူပါ႐ုံ ၊ သဒၵါ႐ုံ ၊ ဂႏၶာ႐ုံ ၊ ရသာ႐ုံ၊...

ဟူ၍ ဇာတိတရား အထင္အ႐ွား႐ွိေသာ ဇာတ႐ုပ္ (၁၈ )ပါး ႐ွိ၏။

- အဇာတ႐ုပ္(၁၀)ပါး -

ပရိေစ ၦဒ႐ုပ္ -(၁ )ပါး = အာကာသဓာတ္  ။

၀ိညတ္႐ုပ္ ( ၂ )ပါး = ကာယ၀ိညတ္႐ုပ္ ၊ ၀စီ၀ိညတ္႐ုပ္ ။

၀ိကာရ႐ုပ္ ( ၃ )ပါး = လဟုတာ(ေပါ႕ပါးမႈ) ၊ မုဒုတာ(ႏူးၫံ႔မႈ) ၊ ကမၼညတာ ( ကိုယ္အမႈ ၊ ႏႈတ္အမႈ )။

လကၡဏာ႐ုပ္ ( ၄ )ပါး = ဥပစယ႐ုပ္ ၊ သႏိၱ႐ုပ္ ၊ ဇရတာ ၊ အနိစၥတာ ၊...ဟူ၍ ႐ုပ္တို႔သည္ ျဖစ္ေပၚမႈဟူေသာဇာတိတရားထင္း႐ွားမ႐ွိေသာ အဇာတ႐ုပ္ (၁၀ ) ပါး ႐ွိ၏ ။
 (လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ ၀ိပႆ      နာဒီပနီမွ )
         ************************************************
အနတၱဒီပနီက်မ္းတြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားက ဤသို႔ လမ္းၫႊန္ျပ၏။
ပရမတၳသစၥာဖက္၌ အဘယ္မွ်ေလာက္ေသာတရားကို ေကာင္းစြာျမင္သည္႐ွိေသာ္ အတၱဒိဌိ ၏ အႏုသယကိစၥေလးခ်က္ တို႔ကို
အစဥ္အတိုင္းပယ္သတ္ႏိုင္ပါသနည္းဟူမူကား...။
“-႐ုပ္တရားဖက္၌ - ပထ၀ီဓာတ္၊အာေပါဓာတ္၊ေတေဇာဓာတ္၊၀ါေယာဓာတ္၊အာကာသဓာတ္
ဟူ၍ ဓာတ္( ၅ )ပါး ႏွင္႔
ထို႐ုပ္တရားတို႔ကို ျဖစ္ပြားေစတတ္ေသာ ကံ ၊ စိတ္ ၊ ဥတု ၊ အဟာရ ဟူေသာအေၾကာင္းတရား ( ၄ ) ပါး ။

- နာမ္တရားဖက္၌ - ၀ိညာဏ္ ၊ ေ၀ဒနာ ၊ သညာ ၊ ေစတနာ...ဟူ၍ ( ၄ ) ပါး။

-႐ုပ္ ၊နာမ္တရားတို႔၌႐ွိေသာ - ဇာတိ ၊ ဇရာ ၊ မရဏ .. ဟူ၍ (၃)ပါး
  စေသာ(၁၆)ပါးေသာ တရားတို႔ကိုေကာင္းစြာျမင္သည္႐ွိေသာ္ အတၱဒိဌိ ၏ အႏုသယကိစၥေလးခ်က္ တို႔ကို အစဥ္အတိုင္းပယ္သတ္ႏိုင္၏ ” ဟု ဆံုးမခဲ႔ပါ၏။

 အႏုသယကိစၥေလးခ်က္ ဆိုသည္မွာ အၾကမ္း ၊အလတ္၊အႏု ၊အႏုထက္အႏု ဟူေသာ ၄ မ်ဳိးကိုဆိုလိုသည္။

သို႔ အတြက္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အတၱဒိဌိ ကို အၾကမ္းမွ်ေလာက္ပယ္သတ္ႏိုင္ရန္လို႔ငွာ လယ္တီဆရာေတာ္၏လမ္းၫႊန္ခ်က္အတိုင္း
႐ုပ္တရား တြင္အေရးႀကီးဆံုးေသာ ပထ၀ီဓာတ္၊အာေပါဓာတ္၊ေတေဇာဓာတ္၊၀ါေယာဓာတ္၊
အာကာသဓာတ္ စေသာ ဓာတ္( ၅ )ပါး
သည္ အရာ၀တၳဳအတြင္းမည္သို႔တည္ေန ေျပာင္းေနသည္ကို သိပၸံပညာမွေတြ႕႐ွိခ်က္မ်ားအား အဘိဓမၼာျဖင္႔ ႏွီးေႏွာခ်ိန္စက္ျပပါမည္။
==============================================
ပထ၀ီဓာတ္ = ခက္မာမႈ ၊ အမာခံမႈ ၊ ႏူးည႔ံမႈ ၊ေပ်ာ႔ေျပာင္းမႈ (ေ၀ါဟာရအေခၚ “ေျမဓာတ္”)

ထို႔ေၾကာင္႔ ခက္မာေသာပထ၀ီဓာတ္၊ ႏူးည႔ံေသာပထ၀ီဓာတ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး႐ွိ၏။
ဤတြင္ ခက္မာေသာပထ၀ီဓာတ္တြင္ ခက္မာသည္ထက္ ခက္မာမႈအဆင္႔ဆင္႔႐ွိ၏။
ႏူးည႔ံေသာပထ၀ီဓာတ္သည္လည္း ႏူးည႔ံသည္ထက္ ႏူးည႔ံမႈအဆင္႔ဆင္႔႐ွိ၏။

ခပ္သိမ္းေသာ႐ုပ္ကလပ္တို႕သည္ ထိုပထ၀ီဓာတ္ အမာခံမႈ ကိုစြဲမွီ၍ ျဖစ္ၾကရကုန္၏။

(၁)အလြန္ ခက္မာေသာ ၊ကမၻာေျမ ၊ေက်ာက္တံုး ၊သံတံုး ၊ေၾကးတံုးစေသာ အစိုင္အခဲ ပစၥည္းမ်ား..
(၂)ခက္မာမႈအဆင္႔နည္းေသာ(ေပ်ာ႔ေျပာင္းေသာ) ဖေယာင္း၊ ရာဘာ၊ ပလပ္စတစ္ ၊သစ္၊ ကတၱရာ၊သတၱ၀ါတို႔၏ခႏၶာကိုယ္၊
   ဂ်ယ္လီ ၊စေသာ အစိုင္အခဲ ပစၥည္းမ်ား။
(၃) ႏူးည႔ံေသာပထ၀ီဓာတ္ ႐ွိေသာ ေရ ၊ ႏြားႏို႕ ၊ ၾကက္ေပါင္ေစးအရည္၊အက္ဆစ္ရည္ ၊ျပဒါး စေသာ အရည္ပစၥည္းမ်ား ႏွင္႔ ေလ၊ေအာက္ဆီဂ်င္၊
     ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္၊ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ စေသာ အေငြ႕ပစၥည္းမ်ား
(၄)အလြန္ႏူးညံ႔ေသာပထ၀ီဓာတ္႐ွိေသာ အႏုျမဴ(Atom )အမႈန္မ်ား ႏွင္႔ ေနေရာင္ ၊လေရာင္၊ X-ray ၊ Cathode ray စေသာ ေရာင္ျခည္မ်ား
(၅) အလြန္႔အလြန္ႏူးည႔ံေသာ အီလက္ထ႐ြန္(Electron)၊ ပ႐ုိတြန္(Proton) ႏွင္႔ နယူထ႐ြန္(Neutron) စေသာ အမႈန္မ်ား စေသာ
  ခပ္သိမ္းေသာ႐ုပ္ကလပ္တို႕ တြင္ ျဒပ္ထု(Mass)႐ွိ၏ ။ထို ျဒပ္သားသည္ပင္လွ်င္ အမာခံမႈ ပထ၀ီဓာတ္ကိုစြဲမွီ၍ ျဖစ္ၾကရေလသည္။

အမွတ္စဥ္ (၁)(၂)(၃) တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ အစိုင္အခဲ၊အရည္ ႏွင္႔ အေငြ႕ စေသာအရာ၀တၳဳတို႕ ကို အဆင္႔ဆင္႔ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ဓာတ္ခြဲလိုက္လွ်င္
ေမာ္လီက်ဴး း>>အက္တမ္>>အီလက္ထ႐ြန္၊ ပ႐ုိတြန္ ႏွင္႔ နယူထ႐ြန္ဟူ၍ ေနာက္ဆံုးအေျခခံမႈန္
(၃)မ်ဳိးသာ က်န္႐ွိသည္ကို ၁၀တန္းေက်ာင္းသားမ်ားပင္သိႏိုင္ၿပီျဖစ္၏။

ရာသာဖို႔ ႏွင္႔ Niels Bohr ၏ေတြ႕႐ွိခ်က္အရ နယူကလိယပ္ကို အီလက္ထ႐ြန္မ်ားက မရပ္မနားလွည္႔ပတ္သြားလာေနေၾကာင္း သိ႐ွိရၿပီျဖစ္သည္။

ေနေရာင္ ၊လေရာင္ စေသာ အလင္းတန္းတြင္ ဟူေသာ corpuscles ဟုေခၚေသာ
 အမႈန္မ်ားျဖင္႔ ဖြဲ႔စည္း ထားေၾကာင္းကို ၁၇ ရာစုအလယ္ေလာက္ကတည္းက
နယူတန္ (Sir Isaac Newton)က ေတြ႕႐ွိခဲ႔ၿပိးျဖစ္၏ ။

ဂ်ာမန္႐ူပေဗဒပညာ႐ွင္ ပလန္႔ (Max Planck) က
 ျမင္ႏိုင္ေသာအလင္းတန္းမ်ားႏွင္႔ အျခား လွ်ပ္စစ္သံလိုက္လႈိင္းအားလံုးတြင္
အီလက္ထ႐ြန္ထက္ေသးငယ္ေသာအမႈန္
 ဖိုတြန္ (Photon)မ်ားပါ၀င္ေနေၾကာင္း 1918 မတိုင္မီႏွစ္မ်ားတြင္ေတြ႕႐ွိခဲ႔သည္။

Beta ray ႏွင္႔ Cathode ray တို႔ တြင္ အီလက္ထ႐ြန္အမႈန္မ်ားပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းထားသည္။
Alpha ray တြင္ ပ႐ုိတြန္အမႈန္မ်ားပါ၀င္ဖြဲ႔ စည္းေနသည္ကို ယေန႔သိပၸံပညာ ကိုေလ႔လာလိုက္စားေနသူတို႔သိ႐ွိရၿပီျဖစ္သည္။

ယခုအခါ ေရဒီယိုသတၱိၾကြျခင္းျဖစ္ရပ္မ်ား( radioactive decay) နယူကလီးယားဓာတ္ျပဳျခင္းမ်ား
( nuclear reactions) မွနယူထရီႏို(Neutrino) ဆိုေသာအမႈန္မ်ား။
ေနမွထုတ္လႊတ္ေနေသာ ေကာ႔စမစ္ေရာင္ျခည္မ်ားအတြင္း “မ်ဴ  ယြန္”(Muon)ဆိုေသာအမႈန္မ်ားကို
 ေတြ႔႐ွိေနၾကၿပီျဖစ္သည္။
                                      Standard Model of Elementary Particle
ထို႔အျပင္ အက္တမ္၏အေျခခံအမႈန္မ်ားျဖစ္ေသာ ပ႐ုိတြန္ႏွင္႔ နယူထ႐ြန္မ်ား ကိုပင္လွ်င္ ထပ္မံစိတ္ပိုင္း၍ ၎တို႔ကို ကြ( quark )ေခၚအမႈန္ သံုးခု ႏွင္႔ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားသည္ကိုေတြ႔႐ွိေနၾကၿပီျဖစ္သည္။
အီလက္ထ႐ြန္တို႕၏ မတည္ၿမဲမႈမ်ား ၊ ပ႐ုိတြန္ ၊နယူထ႐ြန္တို႔ ၏ မတည္ၿမဲမႈ သက္တမ္းမ်ားကိုလည္း တြက္ခ်က္ႏိုင္ၿပီျဖစ္သည္။၊
ပ႐ုိတြန္ ၊နယူထ႐ြန္တို႔ ပ်က္စီး၍ Neutrino တို႔ေပၚထြက္လာသည္ကိုလည္း႐ွင္းလင္းျမင္သာစြာ
ေတြ႕႐ွိေနျပီျဖစ္သည္။
Structures of Proton and Neutron


            အႏွစ္ခ်ဳပ္ ရမည္ဆိုေသာ္ ခက္မာမႈအႀကီးဆံုးျဖစ္ၾကေသာ ေသာေနမ်ား၊ ၿဂိဳဟ္မ်ား ၊ၾကယ္မ်ား မွသည္
ႏူးည႔ံဆံုးေသာ အလင္းတန္းေရာင္ျခည္၊ ပ႐ုိတြန္၊နယူထ႐ြန္၊အီလက္ထ႐ြန္၊မ်ဴယြန္၊နယူထရီယြန္ မ်ားအထိ
အမာခံမႈ ပထ၀ီဓာတ္႐ွိသည္ ကို ဟု သိအပ္ပါေၾကာင္း။
မိမိခႏၶာ၏ ပထ၀ီဓာတ္ကို သင္႔တင္႔ေလွ်ာက္ပတ္ေသာသမာဓိမွတဆင္႔ လကၡဏာေရးသံုးပါးကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါေစ။

 ျပင္ပ ျဒပ္၀တၳဳမ်ား၊ေနေရာင္၊မျမင္ရသည္႔ေရာင္ျခည္တန္းမ်ားသည္လည္း
သာမာန္မ်က္စိျဖင္႔ၾကည္႔လွ်င္ၿငိမ္သက္တည္ၿငိမ္ေနသည္ဟုျမင္ရေသာ္လည္း
 ၎ျဒပ္၀တၳဳႏွင္႔ေရာင္ျခည္တို႔၏အေျခခံအမႈန္မ်ားသည္ မတည္ၿငိမ္အၿမဲလႈပ္႐ွား ပ်က္စီး၊ျဖစ္ေပၚလ်က္႐ွိသည္ကို သညာအသိျဖင္႔ဆင္ျခင္၍
အတၱဒိဌိ ကို အၾကမ္းမွ်ေလာက္ပယ္သတ္ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳရင္း..........။

                       ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာကိုယ္စီရင္ထဲ တည္ၾက၊လင္းၾကေစ။               

                       ေမတၱာျဖင္႔ - လြင္႔ေမာင္ေမာင္ ( ထား၀ယ္ )
                                     18 - 8 - 2014
ဆက္စပ္ဖတ္႐ွဳ ရန္ - သမၼဳတိနယ္မွ ပရမတၳနယ္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ျခင္း(၁)
                  http://ayemindawei.blogspot.com/2014/08/blog-post_17.html

Comments

  1. ေလ့လာမွတ္သားရတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးဥပကာရတင္ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ

    ReplyDelete

Post a Comment