သမၼဳတိနယ္မွ ပရမတၳနယ္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ျခင္း(၃)


ပညာအရာ၌ အတူမ႐ွိ၊အတုမ႐ွိ ေသာ ဘုရား႐ွင္ေတာ္ျမတ္၏ ပညာဂုဏ္ကို
တပည္႔ေတာ္ လက္စံုးမိုး၍ ႐ွိခိုးပူေဇာ္ပါ၏ အ႐ွင္ဘုရား။

အာေပါဓာတ္ (ေ၀ါဟာရအေခၚ “ေရဓာတ္”)
=======================
အာေပါဓာတ္ = ဖြဲ႕တြယ္မႈ ၊ေစးကပ္မႈ ၊ ဖြဲ႔စည္းမႈ ၊ယိုစီးမႈ ၊ ေစးခၽြဲမႈ ၊
                  အရည္ႀကဲ ၊အရည္ၾကည္ ျဖစ္မႈ (ေ၀ါဟာရအေခၚ “ေရဓာတ္”)
 ထိုအာေပါဓာတ္သည္လည္း တင္းက်ပ္စြာဖြဲ႔တြယ္မႈ ႏွင္႕ ေရာ႔ရဲ (ေလ်ာ႕ေသာ)
 ဖြဲ႔တြယ္မႈ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး႐ွိ၏။
ဤတြင္ တင္းက်ပ္စြာဖြဲ႔တြယ္မႈ တြင္ တင္းက်ပ္သည္ထက္တင္းက်ပ္ေသာ
တင္းက်ပ္မႈအဆင္႕ဆင္႕႐ွိသကဲ႔သို႕ ေရာ႕ရဲေသာဖြဲ႔တြယ္မႈတြင္ ေရာ႔သည္ထက္
ေရာ႔ရဲမႈ အဆင္႔ဆင္႔႐ွိေလ၏။
ဤတင္းက်ပ္မႈ ၊ေရာ႕ရဲမႈ အဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲျခင္းသည္
အာေပါဓာတ္၏မတည္ၿမဲေသာအနိစၥခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
(လယ္တီဒီပနီက်မ္းမ်ားမွ )

သိပၸံပညာ႐ွင္တို႔၏ေတြ႕႐ွိခ်က္မ်ားတြင္-
- အက္တမ္တစ္ခုအတြင္း႐ွိ နယူကလိယပ္စ္(Nucleus) ၏ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ဖိုႏွင္႔
  လွ်ပ္စစ္ဓာတ္မ႐ွိ အီလက္ထ႐ြန္(Electron)တို႔အၾကား ဆြဲငင္အား ေၾကာင္႔
  အက္တမ္တစ္ခုဖြဲ႔စည္း ျဖစ္တည္၏။
ထို႔ေၾကာင္႔ ၎ဆြဲငင္အားသည္ အာေပါဓာတ္ျဖစ္၏။


- သတၱဳမဟုတ္ျဒပ္စင္မ်ား(Non-metals)၏ အမ်ဳိးတူ အက္တမ္မ်ား (သို႔မဟုတ္)
  အမ်ဳိးမတူအက္တမ္မ်ားေပါင္းစည္းမိ၍ျဖစ္ေပၚလာေသာ
 ဓာတ္ေငြ႔အားလံုး၊အရည္အားလံုး ၊
 ေဖာ႔စဖရပ္(မီးစုန္း)၊ဆာလဖာ(ကန္႔)တို႔သကဲ႔သို႔ေသာအစိုင္အခဲမ်ား ႏွင္႔
 ေအာ္ဂဲနစ္ျဒပ္ေပါင္းမ်ား(Organic Compounds) အားလံုးသည္ ေမာ္လီက်ဴး တည္ေဆာက္ပံု
 ႐ွိေသာ အရာ၀တၳဳမ်ား(Molecular Substances)ျဖစ္ၾက၏။
၎ေမာ္လီက်ဴးမ်ား ဖြဲ႔စည္းျဖစ္ေပၚလာရန္ အက္တမ္တစ္ခုႏွင္႔တစ္ခုအၾကား
ဖက္စပ္စည္း(Covalent bond) ၊ ဗင္ဒါေ၀ါစ္ဆြဲအား(Van der Waals force) ႏွင္႔
ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္စည္း(Hydrogen bond) မ်ားျဖင္႔ စည္းေႏွာင္ၾက၏။

ဤအက္တမ္တစ္ခုႏွင္႔တစ္ခုအၾကား႐ွိ ဖက္စပ္စည္း(Covalent bond)၊
ဗင္ဒါေ၀ါစ္ဆြဲအား(van der Waals force) ႏွင္႔ ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္စည္း(Hydrogen bond)တို႔သည္ အာေပါဓာတ္ပင္ျဖစ္၏။

- သတၱဳအစိုင္အခဲ တစ္ခုျဖစ္ေပၚလာရန္ သတၱဳအက္တမ္မ်ားတစ္ခုႏွင္႔တစ္ခု သတၱဳစည္း (Metallic bond)
 ျဖင္႔ စည္းေႏွာင္ၾက၏။
 ၎သတၱဳစည္း (Metallic bond) သည္လည္း အာေပါဓာတ္ျဖစ္၏။

- သတၱဳျဒပ္စင္(Metal)အက္တမ္ႏွင္႔သတၱဳမဟုတ္ျဒပ္စင္(Non-metal)အက္တမ္တို႔ေပါင္းစည္းမိေသာအခါ
 ေမာ္လီက်ဴးတည္ေဆာက္ပံုမ႐ွိေသာျဒပ္ေပါင္းမ်ား( Non-molecular Substances ) ျဖင္႔သည္႕ လွ်ပ္စစ္စည္း
ျဒပ္ေပါင္းမ်ား(Electrovalent Compounds) ျဖစ္လာ၏။၎ျဒပ္ေပါင္းမ်ားတြင္ အက္တမ္တစ္ခုႏွင္႔တစ္ခုကို
လွ်ပ္စစ္စည္း(Electrovalent bond or Ionic bond) ျဖင္႔ စည္းေႏွာင္ထား၏။
၎ လွ်ပ္စစ္စည္း(Electrovalent bond or Ionic bond) သည္“ အာေပါဓာတ္” ပင္ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင္႔  Ionic Bond , Covalent Bond , Metallic Bond , Hydrogen bond , Van der Waals force.စသည္႔
ဓာတ္စည္းမ်ား(Chemical Bonds) အားလံုးသည္ “အာေပါဓာတ္”ျဖစ္၏။

အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္လွ်င္ ....
ပ႐ုိတြန္၊နယူထ႐ြန္၊ အက္တမ္တခုမွသည္ အစိုင္အခဲ၊အရည္၊အေငြ႕၊ အားလံုးတြင္  ဖြဲ႕တြယ္မႈ ၊
ေစးကပ္မႈ ၊ ဖြဲ႔စည္းမႈ ၊ယိုစီးမႈ ၊ ေစးခၽြဲမႈ ၊သေဘာသဘာ၀႐ွိေသာ“အာေပါဓာတ္”႐ွိေလ၏။

ေတေဇာဓာတ္ (ေ၀ါဟာရအေခၚ မီးဓာတ္)
======================
ေတေဇာဓာတ္ တြင္ သီတ ႏွင္႔ ဥဏွ ဟူ၍ႏွစ္ပါး႐ွိ၏။
သီတ=ေအးမႈ ။ ဥဏွ = ပူမႈ
ထို႔ေၾကာင္႔ ေတေဇာဓာတ္ သည္ပူမႈ ၊ ေအးမႈ ပင္ျဖစ္၏ ။

ေအးမႈ သည္ ေအးသည္ထက္ ေအးမႈအဆင္႔ဆင္႔႐ွိ၏။
ပႈမႈ သည္လည္း ပူသည္ထက္ပူမႈအဆင္႔ဆင္႔႐ွိ၏။

ထိုေအးမႈ ၊ပႈမႈ အဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲျခင္းသည္ ေတေဇာဓာတ္၏
အနိစၥခ်က္ ပင္ျဖစ္၏ ။
===========================================
ပကတိမီးႏွင္႔ ေနေရာင္ျခည္ တို႔မွ ပူမႈ ၊ ၊အမိုးနီးယား ၊ ေရ ၊ ေရခဲ တို႔၏ ေအးမႈ တို႔ ႏွင္႔
လူ ႏွင္႔ အျခားသတၱ၀ါတို႔၏ခႏၶာကိုယ္တြင္ ေတေဇာဓာတ္(ပူမႈ၊ေအးမႈ)႐ွိသည္ကို
လူတိုင္းခံစားသိႏိုင္၏။
သိပၸံပညာရပ္က ဤသို႔ဆို၏။“အပူသည္ အပူခ်ိန္ျမင္႔ရာမွ အပူခ်ိန္နိမ္႔ရာသို႔ စီးသြား၏”

မိမိခႏၶာ၏ ေတေဇာဓာတ္မတည္ျမဲမႈ အနိစၥခ်က္ကို ေလ႔လာၾကည္႔ၾကပါစို႕။

မိမိခႏၶာကိုယ္၏ အပူခ်ိန္ကျမင္႔၍ ပတ္၀န္းက်င္အပူခ်ိန္ကနိမ္႔လွ်င္ ေအးသည္ဟုခံစားရ၏။
အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းမွ အပူတို႕သည္ ပတ္၀န္းက်င္သို႔စီးသြား ကူးေျပာင္း
သြားေသာေၾကာင္႔ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းအပူေလ်ာ႔သြား၍ အပူခ်ိန္လည္းက်ဆင္းသြားကာ ေအးသည္ဟု
ခံစားရျခင္းျဖစ္၏။

မိမိခႏၶာကိုယ္၏ အပူခ်ိန္က နိမ္႔ ၍ ပတ္၀န္းက်င္အပူခ်ိန္က ျမင္႔ လွ်င္ ပူသည္ဟုခံစားရ၏။
အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ပတ္၀န္းက်င္မွအပူတို႕သည္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းသို႕ စီး၀င္ကူးေျပာင္း
လာေသာေၾကာင္႔ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းအပူမ်ားလာၿပိးအပူခ်ိန္လည္းျမင္႔တက္လာကာ ပူသည္ဟု
ခံစားရျခင္းျဖစ္၏။
ကၽြႏု္ပ္တို႔ အလြန္အမင္းဆာေလာင္ေသာအခါ ခႏၶာကိုယ္တြင္ အပူပမာဏေလ်ာ႔လာ၍ အပူခ်ိန္
က်ဆင္းလာ၏။သို႔အတြက္ ေျခဖ်ား၊လက္ဖ်ား မ်ားေအးစက္လာရ၏။ အစားအစာမ်ားစားလိုက္
ၿပီးသည္႔အခါ ျပန္လည္ေႏြးေထြးလာ၏။
အစာေခ်ဖ်က္ျခင္းျဖစ္စဥ္ ၊အသက္႐ွဴျခင္းျဖစ္စဥ္ တို႔မွ အပူစြမ္းအင္တို႔ထြက္ေပၚ၏။

ျပင္ပ ေတေဇာဓာတ္ကို ႐ွဳၾကည္႔မည္ဆိုလွ်င္
သာမာန္အပူခ်ိန္တြင္ ေက်ာက္ခဲငယ္ တစ္ခုကိုကိုင္ၾကည္႔လွ်င္ အပူမ႐ွိဟုထင္ရ၏ ။
၎ေက်ာက္ခဲငယ္ကို ေရခဲတံုးေပၚတင္လိုက္သည္႕အခါ ေက်ာက္ခဲငယ္မွအပူကို
ေရခဲမွစုပ္ယူ၍ ေရခဲအရည္ေပ်ာ္ေလ၏။ေက်ာက္ခဲေလး ေရခဲတံုးထဲနစ္၀င္သြားသည္ကို
ျမင္ရေပမည္။ဤအခ်င္းအရာက ေက်ာက္ခဲငယ္အတြင္း ေအာင္းေနေသာအပူ“ေအာင္းပူ”(ေတေဇာဓာတ္)
႐ွိေနသည္ကိုျပ၏။ထိုနည္းတူ အျခားအစိုင္အခဲ၊မ်ားတြင္လည္း“ေအာင္းပူ”(ေတေဇာဓာတ္)သည္႐ွိ၏။

ေဆာင္းရာသီနံနက္ခင္း ေအးျမေသာေရကန္တြင္႐ွိေရတြင္ပင္ မီးဓာတ္ “ေတေဇာဓာတ္”သည္႐ွိ၏။
ေရခဲတံုးတစ္တံုးကို ထိုေရကန္ထဲခ်လိုက္လွ်င္ ေရခဲအရည္ေပ်ာ္သြားသည္ကို လက္ေတြ႕ျမင္ႏိုင္၏။
ေရထဲမွအပူကို ေရခဲတံုးမွစုပ္ယူ၍အရည္ေပ်ာ္၏။ သို႔အတြက္ ေရထဲတြင္ေအာင္းေနေသာအပူ“ေအာင္းပူ”(ေတေဇာဓာတ္)
႐ွိေနသည္ကိုျပ၏။ထိုနည္းတူ အျခားအရည္မ်ားတြင္လည္း “ေအာင္းပူ”(ေတေဇာဓာတ္)သည္႐ွိ၏။

ကၽြႏူ္ပ္တို႔သည္ ၀င္ေလ၊ထြက္ေလ ကို ႏွာသီးဖ်ားတြင္ ဂ႐ုစိုက္၍ ေစာင္႔ၾကည္႔ေသာအခါ
၀င္ေလတြင္ ႏိုက္ထ႐ုိဂ်င္၊ေအာက္ဆီဂ်င္ႏွင္႔ေရေငြ႕မ်ားပါ၀င္ေနသျဖင္႔ ေအးသည္ဟုခံစား
ရ၍ ၊ ထြက္ေလတြင္မူ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ဓာတ္ေငြ႕မ်ား အမ်ားဆံုးပါ၀င္လာသျဖင္႔
ေႏြးသည္ဟုခံစားရ၏။ အေငြ႕မ်ားတြင္လည္း ပူမႈ ၊ ေအးမႈ ေတေဇာဓာတ္ သည္႐ွိ၏။

အက္တမ္တစ္ခုတြင္လည္း နယူကလိယပ္ကို မရပ္မနားလွည္႔ပတ္ေနေသာ အီလက္ထ႐ြန္
အမႈန္မ်ားသည္လည္း အပူစြမ္းအင္ကို စုပ္ယူျခင္း(သို႕မဟုတ္)ထုတ္လႊတ္ျခင္းေၾကာင္႔
လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုမွတစ္ခုသို႕ ေျပာင္းေ႐ႊ႕လွည္႔ပတ္ရ၏။ တခ်ဳိ႕အက္တမ္မွခုန္ထြက္သြား၏။
ယူေရနီယမ္သတၱဳမွ ပလူတိုနီယမ္သတၱဳထုတ္ျခင္းမ်ား၊ ျပဒါးမွ ေ႐ႊသတၱဳထုတ္ျခင္းမ်ား၊
သံ၊ကာဗြန္ အေရာအေႏွာမွ သံမဏိထုတ္လုပ္လုပ္ျခင္းမ်ား သည္
ဤေတေဇာဓာတ္ေခၚမီးဓာတ္ကိုကၽြမ္းက်င္သူတို႔၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။

သို႔အတြက္ ေတေဇာဓာတ္သည္ အရာ၀တၳဳတို႔၏ ဂုဏ္သတၱိမ်ားကိုပင္ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ေသာ
ဓာတ္တစ္ခုျဖစ္သည္႔အတြက္ မဟာဘုတ္ဓာတ္ေလးပါးတြင္အထူးအေရးပါေသာ ဂ႐ုစိုက္ရ
ဆံုးေသာဓာတ္တစ္ပါးျဖစ္ေၾကာင္းသိအပ္၏ ။

သတၱ၀ါတို႔၏ကိုယ္ခႏၶာအတြင္း ေတေဇာဓာတ္အကုန္ခ်ဳပ္လွ်င္ ထိုသတၱ၀ါသည္ေသဆံုးေလ၏။

ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ ၊ ေဖဏပိေ႑ာမသုတ္၌ ဘုရား႐ွင္က ဤသို႕ေဟာေတာ္မူ၏။
“အာယု ဥသၼာ စ ၀ိညာဏံ ၊ ယဒါ ကာယံ ၊ ဇဟႏၱိ မံ ။
အပ၀ိေဒၶါ တဒါ ေသတိ ၊ ပရဘတၱံ အေစတနံ ။”

အနက္အဓိပၸာယ္ ။ ။ အာယုစ ၊ဇီ၀ိတိေျႏၵ (အသက္)သည္လည္းေကာင္း ၊
ဥသၼာ စ ၊ပကတိကိုယ္ေငြ႕ ဥသၼာမီး သည္လည္းေကာင္း၊
၀ိညာဏံ ၊ စိတ္၀ိညာဥ္သည္လည္းေကာင္း၊
ယဒါ ၊အၾကင္အခါ၌ ။ ဣမံကာယံ ၊ဤေျမဓာတ္၊ေရဓာတ္
အစုအေပါင္းႀကီးကို ၊ ဇဟႏၱိ စြန္႔ၾကေလကုန္၏။
တဒါ ထိုအခါ၌ ၊ အပ၀ိေဒၶါ သခၤ်ဳိင္းတြင္စြန္႔ပစ္အပ္သည္ျဖစ္၍
ေသတိ ေသ၏ ။ အေစတနံ ေစ႔ေဆာ္လႈပ္႐ွားျခင္းမ႐ွိၿပီ။
ပရဘတၱံ ၊က်ီး ေခြး လင္းတ ပိုးေလာက္စေသာ အေကာင္တို႔၏
စားအိုးစားပြဲႀကီးသာျဖစ္ေတာ႔၏။

“သညာအသိမွ ပညာအသိသို႔ လြယ္ကူစြာကူးေျပာင္းႏိုင္ၾကပါေစ။”

“ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ ကိုယ္စီရင္ထဲ၊တည္ၾက ၊လင္းၾကပါေစ။”

ေမတၱာျဖင္႔ - လြင္႔ေမာင္ေမာင္ (ထား၀ယ္)
                1 - 9 - 2014
ဆက္စပ္ဖတ္႐ွဳ ရန္ -
သမၼဳတိနယ္မွ ပရမတၳနယ္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ျခင္း(၁)  

သမၼဳတိနယ္မွ ပရမတၳနယ္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ျခင္း(၂)

               အဆင္ေျပမည္ဆိုလွ်င္ ေၾကာ္ျငာ မ်ားကို ကလစ္ေပးခဲ႔ပါ ။

Comments